BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.


Pabila Penglipur Lara Mula Merungkai Rasa di Balik Jalan Lama

Pabila segala rasa bertakung dalam lopak hati. Pabila mulut gagal mencari pendengar setia hingga kekal terkunci. Jari-jemari yang menari mengikut rentak papan kekunci yang berceratuk merungkai rasa di dalam sanubari.

Andai tiada yang ingin melalui Jalan Lama. Biar aku yang menjadi penghuni tetapnya. Kerna ku percaya air yang menumpang di dalam lopak jalan lama itulah menjadi minuman hidupan yang dahaga. Kerna ku percaya kesunyian yang menyelimuti jalan lama akan memberi ketenangan dalam minda yang kusut dan jiwa yang merekah. Kerna ku percaya kegelapan yang menyelubungi jalan lama akan mengajar aku menghargai sinarnya kejora. Kerna ku percaya kesepian yang menghantui jalan lama akan menjanjikan 1001 kisah tentang sebuah jalan lama.

Jadi biar aku yang melaluinya~

Jumaat, 30 Januari 2009

keluargaku


assalamualaikum w.b.t. skrg jam menunjukkan 8'25pm. aku baru jk habis lipat pakaian ku. [rajin la konon. .keke]. walaupun sebenarnya ada assignment yang aku kena buat tapi memandangkan aku kurang bahan jadi berhenti kejaplah. [alasanlah tu. .huhu]. sambil dengar lagu yang baru jk aku jadikan sebagai antara lagu kegemaranku. lagu dari indonesia Hanya Ingin Kau Tahu daripada kumpulan Republik. memang syok sangat2 dengar lagu ni. meruntun jiwalah. hehe. suda 147 kali aku ulang. kekeke. memang suda hobi aku dengar lagu dan menyanyi walaupun suara tak sedap. huhu. yang penting aku dapat tenangkan fikiran. ek2. aku sebenarnya nak cerita sikit tentang keluarga aku yang sederhana tapi gembira [bkn selalu jga la. kadang2 ada masalah yg buat keluarga suram sikit. lumrah alam]. aku suka2 jk nak cerita walaupun kamu tak nak tahu kn. .hehe. aku cuma rasa bangga dengan keluarga yang aku ada terutama bapa ku yang paling banyak berkorban untuk kami. aku ada 8 org adik beradik. aku mulakan dengan abangku yang sulunglah. tu yang pakai baju warna peach. namanya Ebnuh tapi kami panggil Nonong. aku pun tak tau kenapa Nonong. keke. dia sudah kahwin pada tahun 2000 kalau aku tak silap [ingatan jangka pendek. ek2]. isteri dia kak Sabturia yang pakai baju sedondon dengan abangku. diorang ni pasangan gila2 sikit. suka buat lawak. hehe. sepanjang perkahwinan mereka telah dikurniakan 3 org putera. anak buah akulah. hehe. diorang ni nanti aku cerita di entri yang lain ya. hehe. abang aku yang kedua pula yang sebelah pengantin lelaki tu. dia ni bujang telajak. umur sudah mau masuk 30 tahun ni tapi menten ensem. [kononlah. keke]. dia ni ada penyakit sikit iaitu penyakit playboy. aku pun tak tahu kenapalah ramai betul yang minat dengan dia ni. selalu bertukar2 pasangan. tu la dia susah nak pilih teman hidupnya. terlampau banyak pilihannya. keke. dia ni pun beza dengan abang aku yang sulung. dia ni jenis bengis. tu la kami semua tak rapat dengan dia. hehe. yang ketiga pula kakak aku yang sporting dan paling rapat dengan aku [rapat ke. ek2]. kakak aku ni lahir 1985. jadi kamu kira sendirilah umur dia ya. kekeke. kakak aku ni paling banyak berkorban untuk kami sekeluarga. dia terpaksa berhenti sekolah sebab kena tolong mak aku buat kerja rumah memandangkan mak aku masa tu tidak sihat dan adik aku yang ke-6 sudah mula nak sekolah. tapi aku yakin kalau kakak aku masi belajar dia mesti suda bergelar siswazah dan lebih baik daripada di mana aku sekarang ni. sebab keputusan dulu memang cemerlang. tapi apa bole buat. desakan hidup telah memaksa ini terjadi. dialah jadi chef d ruma, jadi pengurus kewangan dan jadi mak untuk kami adik2nya. ermm. nantilah aku buat 1 entri khas untuk kakak ku. sebab pengorbanannya sangat tidak ternilai pada ku. hurrmm. aku rasa sampai di sini jk la dulu ya. nanti aku sambung lagi. aku nak pergi temankan kawan aku makan. kasian dia tak dah teman. hehe. jumpa lagi ya. cerita tentang keluargaku belum lagi tamat. hehe. adios!!

2 ulasan:

Jidih M. berkata...

testing2. .

Rara berkata...

aik mana si yanti sini?..hihihi

Related Posts with Thumbnails