BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pabila Penglipur Lara Mula Merungkai Rasa di Balik Jalan Lama

Pabila segala rasa bertakung dalam lopak hati. Pabila mulut gagal mencari pendengar setia hingga kekal terkunci. Jari-jemari yang menari mengikut rentak papan kekunci yang berceratuk merungkai rasa di dalam sanubari.

Andai tiada yang ingin melalui Jalan Lama. Biar aku yang menjadi penghuni tetapnya. Kerna ku percaya air yang menumpang di dalam lopak jalan lama itulah menjadi minuman hidupan yang dahaga. Kerna ku percaya kesunyian yang menyelimuti jalan lama akan memberi ketenangan dalam minda yang kusut dan jiwa yang merekah. Kerna ku percaya kegelapan yang menyelubungi jalan lama akan mengajar aku menghargai sinarnya kejora. Kerna ku percaya kesepian yang menghantui jalan lama akan menjanjikan 1001 kisah tentang sebuah jalan lama.

Jadi biar aku yang melaluinya~

Selasa, 27 Januari 2009

assalamualaikum. . .



assalamualaikum w.b.t. .aq ni bru jk buat blog ni. .nk buat gak sbab rmai kwn dah ada blog masing2. .mcm syok kn. .tu la pasal aq teringin gak nak buat blog ni. .akhirnya tercapai jgk la. .hehe. .aq nak jd kn blog aq ni sbg medium utk aq luah prsan dan bkongsi pnglman aq slama hampir 21 thun menumpang di bumi Allah S.W.T ni. .disamping brkongsi sebarang mklumat. .bkn utk mcari populariti, kebanggaan atau mbuka pekung d dada. .sekadar utk renungan bersama dan sekurang2nya ada gak la tmpat yg sesuai utk aq mluah apa yg terbuku dlm ati aq ni. .[tp bkn smua la. .ada gak yg privasi dan tak sesuai utk d dedahkn. .hehe]. .

aq klu ble nak gna bahasa melayu standard sbab profesion ku pada msa depan [klu jd la. .insyaAllah] mmerlukan aq memartabatkan bahasa melayu. .nant xpasal2 ada plak org ckp aq ni 'bgaikan ketam mengajar anaknya berjalan lurus'. .huhu. . tp nant bosan plak korg nak baca kn. .mcm baca artikel akbhar la plak. .keke. .jd skrg ni aq mulakan dgn langkah pertama iaitu aq tak nak guna bahasa rojak dlm blog aq ni. .[ka tak pndai inggeris. .ek2] . .biar semua dlm BM. .cma maaflah skrg gna bahasa SMS ni. .mngikut kperluan semasa. .huhu. .biarlah ini sbg permulaan utk blog aq. .insyaAllah slps abis bljar ni mgkin blog aq da gna BM standard spenuhnya. .[harap2lah. .huhu]. .amin. .aq rsa smpi d sni jk la dlu. .sapa2 yg tgk n baca blog aq ni d alu2kan utk hantar komen. .jd kta ble bkongsi2 pndpt dan mklumat. .tak ksa la pndpt pasal pnulisan ka. .ttg isu yg aq tmbulkan nanti d blog ni ka. .apa2 jk. .yg ptg tidak mnyentuh isu2 sensitiviti ngara, bgsa, agama dan peribadi. .harap maklum. .hehe. .nk smbg hafal teks utk pengucapan awam dlm BI. .salam ibu kandung suluh budiman dan slmat mnyambut tahun baru cina kpd yg bragama Buddha. .

ISNIN, 26 JAN 2009
11.34PM

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails