BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pabila Penglipur Lara Mula Merungkai Rasa di Balik Jalan Lama

Pabila segala rasa bertakung dalam lopak hati. Pabila mulut gagal mencari pendengar setia hingga kekal terkunci. Jari-jemari yang menari mengikut rentak papan kekunci yang berceratuk merungkai rasa di dalam sanubari.

Andai tiada yang ingin melalui Jalan Lama. Biar aku yang menjadi penghuni tetapnya. Kerna ku percaya air yang menumpang di dalam lopak jalan lama itulah menjadi minuman hidupan yang dahaga. Kerna ku percaya kesunyian yang menyelimuti jalan lama akan memberi ketenangan dalam minda yang kusut dan jiwa yang merekah. Kerna ku percaya kegelapan yang menyelubungi jalan lama akan mengajar aku menghargai sinarnya kejora. Kerna ku percaya kesepian yang menghantui jalan lama akan menjanjikan 1001 kisah tentang sebuah jalan lama.

Jadi biar aku yang melaluinya~

Jumaat, 30 April 2010

realiti kehidupan mahasiswa/i

pukul 6.30 am tadi untuk pertama kali nyer dalam sem ni aQ breakfast. .
hahaha. .
aQ n akilul p restoran mamak. .
melantak nasi lemak n teh tarik kaw2 punyer. .
hehe. .yg best nyer akilul belanja. .
hari ini dalam sejarah. .
ahax. .
cuaca mmg best laa. .
dgn embun nyer. .langit pun msi gelap lagi. .
angin sepoi2. .menusuk Qolbu okk. .
hehe. .

*kat restoran mamak taman bahtera. .canteekk kat awan tuu. .biru je sume. .

dah abis makan n lepak2 jap ktorg pun balik. .
lalu kat tepi longkang dekat sungai tepi kolej ni. .kat sini port fav booDark2 khar ni lepak. .
merendek. .
terutama dah nak abis sem ni. .
ramai laa makan n minum kat tepi sungai tu. .
kat sini laa aQ jumpa penemuan baharu [penemuan la sgt kann]SAMPAH byk bertaburan di tepi longkang. .
dalam longkang. .
tepi sungai. .dan persekitaran kat situ. .*ni sampah kat dalam longkang. .makan tepi longkang??. .selera ker. .haha

aku pelik betol dgn MAHASISWA yang kononnyer
MODAL INSAN PEMACU PEMBANGUNAN NEGARA niii
membuang sampah sesuka hati. .
walhal tong sampah dekat jer kat area tu tp tu pun susah sangat nk buang sampah
di tempat yg sepatutnyer. .

*ni persekitaran tepi sungai. .ape nk jadi ni. .ish3x

macam mana nak jadi contoh kpd orang laen ni
nak jadi role model kononnyer kat anak murid kelak
tapi diri sendiri pun tak betul
kalau perkara remeh mcm ni pun tak boleh buat dengan betul
mcm mana laa nak buat hal yg lebih besar. .

sebenarnya title MAHASISWA tuu hanya pada nama jer. .
tapi tak menggambarkan pun dorg tu terpelajar dalam segala aspek. .
[aku pun ingt kan diri aku jgk]
aQ bukan nk cakap aQ baek tp buang sampah tu perkara remeh kot. .
buang laa kat tempat sepatutnyer. .
bukan nyer susah sangat pun. .

macam iklan kat radio sinar fm tu bgtau
"kita bukan mewarisi alam sekitar drpd ibu bapa kita
tapi kita meminjamnya drpd anak2 kita"

dan

"jangan sampai alam ni memarahi kita
hingga bertindak di luar yg kita jangka"

untuk bukti sokongan disertakan gambar kat tempat kejadian
[perpaduan tak ayat aQ]
LoLx (>.<)y

fikir2kan dan selamat beramal ;)

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails