BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pabila Penglipur Lara Mula Merungkai Rasa di Balik Jalan Lama

Pabila segala rasa bertakung dalam lopak hati. Pabila mulut gagal mencari pendengar setia hingga kekal terkunci. Jari-jemari yang menari mengikut rentak papan kekunci yang berceratuk merungkai rasa di dalam sanubari.

Andai tiada yang ingin melalui Jalan Lama. Biar aku yang menjadi penghuni tetapnya. Kerna ku percaya air yang menumpang di dalam lopak jalan lama itulah menjadi minuman hidupan yang dahaga. Kerna ku percaya kesunyian yang menyelimuti jalan lama akan memberi ketenangan dalam minda yang kusut dan jiwa yang merekah. Kerna ku percaya kegelapan yang menyelubungi jalan lama akan mengajar aku menghargai sinarnya kejora. Kerna ku percaya kesepian yang menghantui jalan lama akan menjanjikan 1001 kisah tentang sebuah jalan lama.

Jadi biar aku yang melaluinya~

Ahad, 1 Mac 2009

dia. . .


assalamualaikum W.B.T

entri ni emosional skit. .rsa beban kalau tak luah. .ermm. .dia terlalu istimewa untuk ku. .sangat penting dalam hidupku. .sanggup berkorban untuk ku. .sering membantu ku. .sangat memahami ku. .dialah satu2nya. .tak dah dua. .tak dah pengganti

namun malam ni ada konflik dalam hubungan kami. .aku sedar tu salahku. .tak menghubungi dia samada dari sms atau call. .selama seminggu aku tidak menghubunginya. .aku sibuk dengan latihan teater. .dan apabila aku sibuk aku tak suka sms orang. .aku malas nak berbuat demikian. .walaupun untuk kekasihku sendiri. .bukan lupa atau tidak penting tapi itulah tabiat ku. .dan DIA mempertikaikan kesibukanku kerana aku ada masa untuk tengok friendster ku. .haha. .lawak pun ada juga. .yaa. .aku akui. .kebetulan aku melayari internet. .jadi aku tengoklah friendster aku. .entahlah. . . .

tapi percayalah. .meskipun aku tidak menghubungimu. .aku tak akan mencari lain. .aku tak kan menduakan mu. .aku tak kan curang kepada mu. .aku tak kan pergi tinggalkan mu. .tidak sekali2. .kerana kau terlalu istimewa. .tak dah seorang wanita seperti mu. .BODOHLAH aku sekiranya aku melepaskanmu. .aku tak kan melakukannya. .tidak menghubungi mu bukan kerana aku melupakanmu. .bukan kerana aku fikir kau tidak penting dalam hidupku. .semua itu sudah tabiatku. .terus terang aku katakan di sini. .aku hanya inginkan masa bersendirian. .walaupun keluarga atau kekasihku sendiri. .aku rasa malas nak sms. .

dan INGAT. .meskipun begitu. .aku TAK KAN lupakan mu. .TAK KAN. .TAK KAN dan TAK KAN. .aku dah putuskan bahawa kau lah bakal isteri ku. .tak dah orang lain. .sebabnya kau hanya SATU. .janganlah risau. .tidak menghubungi mu bukan kerana aku berubah. .jika berubah sekali pun. .aku TAK KAN tinggalkan kau atau lepaskan kau. .TAK TERFIKIR LANGSUNG PUN. .PERCAYALAH. .

1 MAC 2009
AHAD
2.26am

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails