BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pabila Penglipur Lara Mula Merungkai Rasa di Balik Jalan Lama

Pabila segala rasa bertakung dalam lopak hati. Pabila mulut gagal mencari pendengar setia hingga kekal terkunci. Jari-jemari yang menari mengikut rentak papan kekunci yang berceratuk merungkai rasa di dalam sanubari.

Andai tiada yang ingin melalui Jalan Lama. Biar aku yang menjadi penghuni tetapnya. Kerna ku percaya air yang menumpang di dalam lopak jalan lama itulah menjadi minuman hidupan yang dahaga. Kerna ku percaya kesunyian yang menyelimuti jalan lama akan memberi ketenangan dalam minda yang kusut dan jiwa yang merekah. Kerna ku percaya kegelapan yang menyelubungi jalan lama akan mengajar aku menghargai sinarnya kejora. Kerna ku percaya kesepian yang menghantui jalan lama akan menjanjikan 1001 kisah tentang sebuah jalan lama.

Jadi biar aku yang melaluinya~

Khamis, 4 Jun 2009

ni yg yg aku taip spnjg boring duk uma. .hehe

Assalamualaikum

Jam di desktop menunjukkan pukul 9.50pm bersamaan hari selasa. Aku sekarang tengah duduk sorang di beranda rumah. Berayun sorang2. tengah melayan perasaan sambil dengar lagu. Ni memang habit aku kalau nak tenangkan fikiran.

Malam ni aku berasa sangat sunyi. aku rasa ingin ditemani seseorang. Tetiba aku berasa sangat rindu kepada semua insan yang aku sayang. Entahlah. Ramai dah insan yang aku sayang tak dapat ku hubungi. Antara sebabnya ialah aku sekarang dalam krisis kewangan, tak dah kredit hp. Jadi tak dapat hubungi mereka. Internet pun tak dah. Kalau ada mesti aku dah buat entri dalam blog aku dan balas semua mesej kawan2 di friendster. Malam ni bosan betul. Tapi aku dapat juga tenangkan fikiran ku yang serabut ni dengan menghayati kegelapan malam. Melihat sinar bintang dan dibelai manja angin malam. Irama dari karya kitaro memang pilihan yang tepat untuk menghilangkan kekusutan jiwa. Tenang. Damai.

Kan bagus sekiranya hari2 ku tenang seperti malam ni. Suasana malam dan alam semulajadi memang sebati dengan diri ku. Terima kasih malam. Terima kasih alam. . .

Wassalam. . .

26 mei 2009

Selasa

10.30pm

Asslamualaikum. . .

Hari ini aku bangun lewat. Semalam aku pun tidur awal. Awal dalam diari ku lah. Pukul 11. rasa mengantuk sangat. Mungkin penat sebab petang semalam aku pergi bersenam di kawasan bekas lombong di kampung aku ni. Pemandangannya memang cantik. Angin pun kuat. Memang damai. Hari ni aku tak tahu nak buat apa. Rutin harianku dalam minggu ni memang membosankan. Tak tahu nak buat apa. Tengok tv. Dengar lagu. Menghadap laptop. Main karrom. Main saidina. Nasib baik ada semua ni. Kalau tak dah memang aku naik gilalah duduk di rumah minggu ni. Cuaca beberapa hari ni pun panas semacam. Buat aku sakit kepala. Air pun tengah naik. Jadi bertambahlah panas. Wap air tu naik ke atas dek kepanasan cahaya matahari. Dah berapa hari tak hujan ni. Tak lama lagi mesti akan hujan. Dan aku jangkakan hujan yang pastinya sangat lebat kerana tahap kepanasan yang macam ni akan menghasilkan hujan yang lebat. Namun dah beberapa hari tak hujan. Kalau hujan mesti ’rain of the year’. Aku rasa sampai di sini jak lah dulu. Aku nak pergi mandi ni. Belum mandi lagi. Hal maklumlah baru bangun. Nak pergi mandi pun dah ada orang tengah mandi. Adik lelaki aku baru selesai mandi. Sekarang giliran aku pulak. Tata. . .

Wassalam. . .

27 mei 2009

Rabu

12.18pm

4 ulasan:

ayie berkata...

haha lawak gak post nie..

Adi Muslim (I LOVE ISLAM) berkata...

eiiiiiiii time kat kolej nak sangat balik umah,

bile dah ade kat umah bosan lak...

sekeh kang...

F.Aminurrashidd berkata...

sekeh jangan x sekeh.. heheheh... oit, aku xingat laa sms check result... sorie... kredit pown xder nak balas immediately time tuh.. heheh

jidih muluyu berkata...

sekeh r klu brni. .lol. .
uik ayie apa yg lawak sgt tu. .huhu

Related Posts with Thumbnails