BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pabila Penglipur Lara Mula Merungkai Rasa di Balik Jalan Lama

Pabila segala rasa bertakung dalam lopak hati. Pabila mulut gagal mencari pendengar setia hingga kekal terkunci. Jari-jemari yang menari mengikut rentak papan kekunci yang berceratuk merungkai rasa di dalam sanubari.

Andai tiada yang ingin melalui Jalan Lama. Biar aku yang menjadi penghuni tetapnya. Kerna ku percaya air yang menumpang di dalam lopak jalan lama itulah menjadi minuman hidupan yang dahaga. Kerna ku percaya kesunyian yang menyelimuti jalan lama akan memberi ketenangan dalam minda yang kusut dan jiwa yang merekah. Kerna ku percaya kegelapan yang menyelubungi jalan lama akan mengajar aku menghargai sinarnya kejora. Kerna ku percaya kesepian yang menghantui jalan lama akan menjanjikan 1001 kisah tentang sebuah jalan lama.

Jadi biar aku yang melaluinya~

Rabu, 6 Mei 2009

Akronim

Assalamualaikum dan selamat berblogger kpd semua. .hehe


entri kali ni nak cerita tentang akronim. .korang tahu tak apa tu akronim??. .pelajar form 6 mesti tahu kn. .akronim ni merupakan singkatan bagi sesuatu nama. .panjang sangat dan susa nak ingt. .jadi buat singkatan kan mudah. .hehe. .misalnya TNB akronim utk Tenaga Nasional Berhad. .BERNAS untk Beras Nasional. .PAS utk Parti Islam Semalaya [yeke?. .hehe]. .dan byk lagi lah. .

tapi dalam blog aku ni. .aku nak bg tahu kat korg akronim yg dorg abg aq n the genk dia buat. .suka ati diorg je. .ada jgk yg aku cipta. .hehe. .tp akronim ni ada unsur lucuah. .tak tahu??. .lucuah pun akronim jgk. .gabungan dr perkataan lucu dan lucah. .ni pensyarah aq yg bg idea. .nama pensyarah tak d bg tahu utk mengelakkan kontroversi. .LoL. .so bg yg under age tu. .bwa 18 thun xble baca entri ni ok. .para ustaz dan ustazah pun tak d galakkan baca utk mengelakkan kekeliruan identiti. .[pa kaitan??. .haha]. .so korg tgk la akronim lucuah n ada gk islamik skit ni k. .hasil karya dorg abg aq n the genk. .n aq pn ada jgk mnyumbang idea. .haha. .tp mgkin ada jgk yg dah tau akronim ni. .hehe


PUMA = Pergi Untuk Menemui Allah [tobat2x. .huhu. .sbnrnya ada 1 lg tp lucah sgt. .keke]

ADIDAS = Ayah Dan Ibu Doakan Aku Selalu [huhu. .Amin]

DUNHILL = Dunia Umpama Neraka Hidup Ibarat Layang-Layang [yeke??. .jgn isap rokok Dunhill k. .ngee]

COLGATE = Ciuman Orang Lelaki Ganas Akan Tetapi Enak [tak pcaye??. .meh sni aq bg demo. .haha]

MALRBORO = Manusia Akan Lebih Ramai Bila Orang R*g*L Orang [sorry sensor skit. .hehe]

CPR = Ciuman Paling Rakus [sapa yg kurang nafas atau lemas tu meh sni ber aq bg CPR k. .hahaha. .adeh. .Astaghfirullah. .dush!! dush!!. .huhu]

WINSTON = Wanita Ingin Nak Sesuatu Tanpa Orang Nampak [pa erk yg pmpuan nk tnpa org len nmpk. .errmmm. .lalala]

ni je r yg aq ingt. .klu aq ada idea n ingt akronim lain lg. .nant aq upload. .bgntg dgn permintaan ramai la. .baru la ada penawaran. .nant x laku. .aq jgk yg rugi. .LoL. .[pa aq merepek ni. .dush2x!!]

oklah. .tu saje aq entri aq kali ni. .saje je nk release tensen. .skdr utk menggaru2 ati biar geli ati. .[geli ker??. .lalala]. .k la. .mls da aq nk merepek. .jgn marah plak ada unsur lucuah d atas. .hehe. .Wassalam. .

P/S: hak cipta terpelihara. .sebarang bentuk peniruan adalah di alu2 kan. .eehhh. .silap. .akan di amik tindakan ..dijatuhkan hukuman CPR yg akan dilaksanakan oleh saya sendiri. .wakakakaka~. .peace!!. .ni post ke 4 aq utk hari ni. .hehe

6 mei 2009
rabu
5.00pm

1 ulasan:

Pemadam Baru berkata...

jidih pandai merapu skrg ye..lalala

Related Posts with Thumbnails