BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pabila Penglipur Lara Mula Merungkai Rasa di Balik Jalan Lama

Pabila segala rasa bertakung dalam lopak hati. Pabila mulut gagal mencari pendengar setia hingga kekal terkunci. Jari-jemari yang menari mengikut rentak papan kekunci yang berceratuk merungkai rasa di dalam sanubari.

Andai tiada yang ingin melalui Jalan Lama. Biar aku yang menjadi penghuni tetapnya. Kerna ku percaya air yang menumpang di dalam lopak jalan lama itulah menjadi minuman hidupan yang dahaga. Kerna ku percaya kesunyian yang menyelimuti jalan lama akan memberi ketenangan dalam minda yang kusut dan jiwa yang merekah. Kerna ku percaya kegelapan yang menyelubungi jalan lama akan mengajar aku menghargai sinarnya kejora. Kerna ku percaya kesepian yang menghantui jalan lama akan menjanjikan 1001 kisah tentang sebuah jalan lama.

Jadi biar aku yang melaluinya~

Sabtu, 18 Julai 2009

nomad alaf baru. .

alkisah tersebutlah satu kisah. .

pagi tadi sebelum pergi masjid nk solat jumaat aku
dapat tahu dari budak2 junior dalam rumah aku ni yang diorang
budak junior semua kena pindah. .
jadi aku kira lega gak laa sebab tak kena pindah. .
malas nak packing dan kemas barang jak. .
byk kerja lgk. .


nak dijadikan cerita. .

lepas jak aku balik dari kelas Wacana Akademik Bahasa Melayu di taman U 11. .
aku tengok rumah 249 tu da macam kena serang penyamun. .
barang2 berselerak di sana sini. .
aku pun buat dono jak laa. .
dah laaa aku penat dan kepanasan. .

terus masuk bilik. .

lepas tuu. .

datang pulak seorang palapes pergi bilik aku ni. .
dengan selamber dua lamber nyer dia minta aku pindah pergi rumah 248. .
[aarrrgghhh]. .kena pindah laa plakk. .

dah tu sebelah rumah jer. .

aku pun terus amik kunci bilik dan tengok bilik rumah sebelah tuu. .
aku nak dapat bilik yg wireless laju jer. .
yg dekat koridor. .
hehehe. .
dengan sepantas kilatnya aku packing barang dan terus bawa p bilik aku yang baru. .
rumah 248 bilik 4. .

lepas dah angkut bersih semua barang. .
aku tengok bilik baru aku tuu macam tak pernah ada orang duduk jer. .
kotor weii. .

bengang aku. .
kena sapu dan lap lagi semua. .
[apa punya student sem1 tuu. .pem**l** tol]

aku pun dapat roomate baru. .
budak sabah jgk. .
1kos dengan aku jgk. .
sama umo gk. .
hahaha. .

aku 1 bilik dgn azrul yg tak dah perasaan. .
hahahaha. .

lepas jer setel semua. .
aku terus pergi mandi. .
slat mgrib dan baring2 jap. .
[penat weiii. .huhu]
ingat dah nak tido. .
tup2 dapat mesej dari num yg tak dikenali. .
salam kpd semua pesilat2 serimau mlm ni di minta datang utk
lthn silat d pdg lps isyak. .
[waaaarrrgghhh!!]
baru aku teringat yg mlm ni aku ada lthn silat. .
aku masi join persatuan. .
syg plak klu tak abis bljr kn. .

aku pun terus mesej member silat yg lain. .
ingt kan mlm ni ada lthn. .
apiz bdk kaunseling msj aku sebab dia nk pergi sama2 dengan aku pergi silat. .

latihan tadi ada r 15 orang termasuk abg zul [lecture music yg ajar silat kitorg]
dah laaa aku lama sgt tak senaman. .
aku dah jangka aku mesti penat punya. .
baru buat senaman skit aku dah basah kuyup dek kerana peluh aku yg mencurah2. .
hormon bdn aku ni mmg tak normal. .
tempat ada aircond pun aku boleh bpeluh. .
huhu. .

abis jak latihan. .
member silat siap perli kat aku. .
kau mandi ke jidih??
sentap aku. .
rasa nak tenye2 jer muka dia kat jln raya yg bertar tu. .
[jahat kan aku. .hehe. .tak berani pun. .haha]
dah laa basah kuyup. .
aku pakai baju merah. .
so nmpk laa basah tuu. .
nafas pun belum normal lgk ni. .
masih mengah2. .
haha. .
lepas ni kena byk latihan lgk laa. .
jd xsemput mcm td. .
huhu. .

sampai kolej aku pergi makan kat restoran santai dengan azrul dan hafiez. .
hafiez mkn byk sgt. .
kue teow kungfu dan nasi greng ikan masin telur mata. .
patooott laa bdn maintain. .
hahaha. .
aku mkn nasi goreng paprik. .
tp xsedap sgt mcm nasi greng pattaya kat restoran tuu. .
nasib baek menu kat restoran tuu murahh. .
murah drpd restoran lain laa. .
hehe. .

balik rumah jer aku terus mandi. .
dan sekarang ni terus update blog aku. .
kekeke. .
panjang kan entri aku kali ni. .
dah syok taip. .
hahahaha. .

aku rasa sampai sini jak laa. .
huaaaarrggh. . . .
nantok seh. .
dah bepuluh kali daaa aku menguap ni. .
huhu. .

sekian jer laa cerita NOMAD alaf baru aku ni. .
pindah randa jer keje aku. .
huhu. .

~wassalam~

18 Julai 2009
1.58am
sabtu

2 ulasan:

Adiputra berkata...

oic!!!

mane badan aku mantain!!!!

makin beso adela... so x menten ar....

jidih muluyu berkata...

lor. .lembab tol ko ni. .hahaha. .
tu perli la wei. .ahax

Related Posts with Thumbnails