BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.


Pabila Penglipur Lara Mula Merungkai Rasa di Balik Jalan Lama

Pabila segala rasa bertakung dalam lopak hati. Pabila mulut gagal mencari pendengar setia hingga kekal terkunci. Jari-jemari yang menari mengikut rentak papan kekunci yang berceratuk merungkai rasa di dalam sanubari.

Andai tiada yang ingin melalui Jalan Lama. Biar aku yang menjadi penghuni tetapnya. Kerna ku percaya air yang menumpang di dalam lopak jalan lama itulah menjadi minuman hidupan yang dahaga. Kerna ku percaya kesunyian yang menyelimuti jalan lama akan memberi ketenangan dalam minda yang kusut dan jiwa yang merekah. Kerna ku percaya kegelapan yang menyelubungi jalan lama akan mengajar aku menghargai sinarnya kejora. Kerna ku percaya kesepian yang menghantui jalan lama akan menjanjikan 1001 kisah tentang sebuah jalan lama.

Jadi biar aku yang melaluinya~

Ahad, 22 Februari 2009

bersangka baik??????????

assalamualaikum W.B.T. . .

aku sebenarnya dah penat bersangka baik dengan orang. semakin aku diam semakin orang nak hina aku. mungkin bergurau tapi gurauan ada batas. bukan dengan memperkecilkan orang dan menghina orang lain. aku bukan bercakap hanya disebabkan satu perkara tapi setelah pelbagai perkara berlaku. aku cuba untuk diam. tapi setelah berkali2. siapa yang tahan.

tentang istilah mamat/minah laser tapi hatinya baik tu ada betulnya. cuma satu silapnya apabila tidak berfikir dahulu sebelum berkata-kata. bukan sekali tapi berkali2. pasal niat tanya diri sendirilah. tak payah jadi hipokrit. mungkin disebabkan bangga terhadap apa yang dimiliki sehingga sanggup memperkecilkan orang lain. ya. sememangnya inilah yang aku nampak dalam diri kau. tak salah berbangga dengan apa yang kau ada sebab tu hasil usaha kau tapi jangan sampai pandang rendah dengan orang lain. jangan memperkecilkan orang lain. jangan memalukan orang lain. kerana semua ni berkaitan maruah orang lain. berkali2 diperlakukan sebegitu. seperti orang lain tiada harga diri. sekali lagi aku katakan di sini. AKU DAH PENAT BERSANGKA BAIK. AKU DAH PENAT NAK JAGA HATI ORANG LAIN TAPI ORANG LAIN TAK PANDAI JAGA HATI KAWAN LAIN. AKU PENAAAAAAAAAAT!!!!!!!!

NO BODY PERFECT. yup betul. jadi janganlah memperkecilkan orang lain ya. jangan hanya tahu menggunakan frasa tu tapi tidak menghayati maksudnya.
ni bukan tentang perkataan yang kau guna tapi ni tentang kau yang sering merendahkan orang lain.

berfikiran negatif tidak memberi sebarang faedah untuk selamanya. yup ni pun betul. jadi janganlah berpandangan negatif dengan orang lain sehingga memperkecilkan mereka k!. atau kau ni yang sentiasa positif sehingga kau rasa besar sangat?. apa2 jk la r.

niatkan dengan hati. ikrarkan dengan lidah. lakukan dengan perbuatan. buat ketiga2. jangan ikrar jk tapi tak lakukan. wassalam

p/s; sekadar jawapan kepada persoalanmu. . .

22 feb 2009
ahad
1.46am

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails