BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pabila Penglipur Lara Mula Merungkai Rasa di Balik Jalan Lama

Pabila segala rasa bertakung dalam lopak hati. Pabila mulut gagal mencari pendengar setia hingga kekal terkunci. Jari-jemari yang menari mengikut rentak papan kekunci yang berceratuk merungkai rasa di dalam sanubari.

Andai tiada yang ingin melalui Jalan Lama. Biar aku yang menjadi penghuni tetapnya. Kerna ku percaya air yang menumpang di dalam lopak jalan lama itulah menjadi minuman hidupan yang dahaga. Kerna ku percaya kesunyian yang menyelimuti jalan lama akan memberi ketenangan dalam minda yang kusut dan jiwa yang merekah. Kerna ku percaya kegelapan yang menyelubungi jalan lama akan mengajar aku menghargai sinarnya kejora. Kerna ku percaya kesepian yang menghantui jalan lama akan menjanjikan 1001 kisah tentang sebuah jalan lama.

Jadi biar aku yang melaluinya~

Sabtu, 21 Februari 2009

sakit jiwa!!!!!!!!!

Assalamualaikum W.B.T......

errrmm. aku baru jk sampai bilik ni. tadi pagi kulia pengurusan ko. lepas tu aku pergi perpustakaan tuanku bainun. rancang nak ambil buku yang aku rizab tapi malangnya [taklah malang sangat] buku tu yang sepatutnya dikembalikan pada 19 feb lalu belum lagi dipulangkan. jadi aku pulang dengan tangan kosong jk la. tapi tadi sempat lagi baca surat khabar.

ni nak cerita sikit pasal apa aku sakit jiwa hari ni. aku ni bukannya baik sangat pun. tapi aku selalu jaga apa yang aku cakap sebab tak nak sakitkan hati kawan. tapi orang yang aku anggap kawan pula selalu sangat nak sakitkan hatiku dengan cakap sesuka hati. jadi aku pun dah penat nak jaga hati kawan kalau orang yang aku anggap kawan tak pandai nak jaga hati kawan yang lain. ni bukan sekali tapi dah berkali2. salahkan aku ikut teater. bolehnya lah dia sesuka sukinya cakap "eehh teater?. memalukan je". napa??. ingat belakon teater tu bogelkah!! nak malu. dosa ka???. tak kan. eh. kita dah kat U lah. bukannya budak2 lagi. kalau nak cakap tu fikirlah pasal orang lain. bukan main redah jk. tu bukan mengkritik apa yang patut kau kritik. tu MENGHINA. kalau tak faham maksudnya p buka kamus dewan.

aku ikut teater pun orang nak hina. aku ikut pertandingan nyanyi pun orang nak hina. npa???. hina sangatkah aku ni arrr??????. kalau korg tanya aku marah atau tak. jawapan aku YA. marah ft sakit hati ft kecil hati. adaa faham??. sekarang aku pun dah naik muak ft penat nak jaga hati orang yang tak pandai jaga hati kawan lain. jadi kepada sesiapa yang baca entri ni dan rasa kepedasan tu. cubalah renungkan diri tu dulu r. tembak ke sasaran yang tepat. bukan macam peluru sesat. ikut suka hati jk. pandai2lah jaga hati orang lain. kalau korg aku kritik yang tak berasas pun mesti korg sakit hati kan. biarlah kritik tu yang betul dan berhemah. walaupun aku ni tak pandai berlakon dan menyanyi tapi sekurang2nya aku mencuba. kalau nak main2 pun biarlah berpada2 yaa. jangan main sedap mulut jk. sia2 jk bljr kemahiran komunikasi kalau tak tahu nak aplikasikannya. bak kata nabil luu pikirlah sendiriiiiiii................wassalam

21 feb 2009
sabtu
12.41pm

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails