BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pabila Penglipur Lara Mula Merungkai Rasa di Balik Jalan Lama

Pabila segala rasa bertakung dalam lopak hati. Pabila mulut gagal mencari pendengar setia hingga kekal terkunci. Jari-jemari yang menari mengikut rentak papan kekunci yang berceratuk merungkai rasa di dalam sanubari.

Andai tiada yang ingin melalui Jalan Lama. Biar aku yang menjadi penghuni tetapnya. Kerna ku percaya air yang menumpang di dalam lopak jalan lama itulah menjadi minuman hidupan yang dahaga. Kerna ku percaya kesunyian yang menyelimuti jalan lama akan memberi ketenangan dalam minda yang kusut dan jiwa yang merekah. Kerna ku percaya kegelapan yang menyelubungi jalan lama akan mengajar aku menghargai sinarnya kejora. Kerna ku percaya kesepian yang menghantui jalan lama akan menjanjikan 1001 kisah tentang sebuah jalan lama.

Jadi biar aku yang melaluinya~

Rabu, 11 Februari 2009

rasa tertipu. . .errmm~

assalamualaikum semua. .da 1 minggu tak sentuh blog ni. .tiada idea nak tulis. .kalau cerita tentang keluarga panjang sangat. .nanti ada masa terluang yang panjang aku akan sambung cerita tentang keluarga aku. .skrg jam menunjukkan pukul 2.28am. .errmm. .tiba2 rsa nak tlis blog plak. .rsa sedih sgt hari ini sebab RASA TERTIPU. .korang pernah tak kena tipu. .mesti pernahkan. .dan mesti sakit sgt2. .terutama org yg tipu kita tu adalah orang yg kita dah anggap mcm kluarga sendiri. .ntahlah. .aku rasa mcm dipermainkan. .urrmm. .yg lbh menyakitkan lg alasan yg diberikan tak dapat aku terima dengan pemikiran warasku. .kalau alasan msuk akal tak pa jga. .sekurang2nya kita bole berpuas ati. .ni tak. .menyakitkan ati ada r. .huh!. .

orang semua tgk aku ketawa. .gembira. .mcm tak da apa2 berlaku. .tp tiada siapa yg tahu apa yg bermain dlm minda dan hatiku. .sebab aku tak suka membebankan otakku dengan memikirkan sangat masalahku. .jadi aku cuba untuk ketawa brsama2 kwn2 ku yg lain. .aku cuba lupakan tp bkn mudah utk ku. .kerana ianya seperti menyempurnakan separuh dr diriku dan hidupku. .errmm. .smpi sni jk r dlu. .da ngantok ni. .coretan ini setakat meluahkan apa yg membeku d hati sebelum sakit hati ini semakin parah dan sukar diubati. .mencari teman utk berbicara dan memahami bknnya sesuatu yg mudah. .biarlah benda bisu ini menjadi peneman. .wassalam

10/02/09
2.44am
selasa

3 ulasan:

Adi Muslim (I LOVE ISLAM) berkata...

jidih ko cakap aku ke tuh??? isk3...

F.Aminurrashidd berkata...

kenapa juga ko???

jidih muluyu berkata...

yg ko trsa pesal. .bkn ko la. .LoL~

Related Posts with Thumbnails