BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pabila Penglipur Lara Mula Merungkai Rasa di Balik Jalan Lama

Pabila segala rasa bertakung dalam lopak hati. Pabila mulut gagal mencari pendengar setia hingga kekal terkunci. Jari-jemari yang menari mengikut rentak papan kekunci yang berceratuk merungkai rasa di dalam sanubari.

Andai tiada yang ingin melalui Jalan Lama. Biar aku yang menjadi penghuni tetapnya. Kerna ku percaya air yang menumpang di dalam lopak jalan lama itulah menjadi minuman hidupan yang dahaga. Kerna ku percaya kesunyian yang menyelimuti jalan lama akan memberi ketenangan dalam minda yang kusut dan jiwa yang merekah. Kerna ku percaya kegelapan yang menyelubungi jalan lama akan mengajar aku menghargai sinarnya kejora. Kerna ku percaya kesepian yang menghantui jalan lama akan menjanjikan 1001 kisah tentang sebuah jalan lama.

Jadi biar aku yang melaluinya~

Rabu, 11 Februari 2009

KHAT 09


Gambar ini aku ambil dari blog hafiz. .jgn mara. .haha. .LoL~. .gambar Atul & aku. .baca kat bawah ni yer!!


Assalamualaikum W.B.T. dan selamat membaca. .hehe. .sekarang aku nak cerita sedikit tentang program hari terbuka di kolej kediaman tempat aku berteduh ni pada 5 hingga 8 feb 2009 yang lalu. .banyaklah program yang telah diadakan. .persiapan telah dibuat seawal hari isnin bersamaan 2 Feb 2009. .[ yang aku nampaklah. .sebab aku pun tidak terlibat. .bukannya REXCO pun. .keke]. .

Tapi aku bukannya nak cerita pasal KHAT ni. .yang aku nak cerita di blog ni ialah satu program yang aku sertai semasa KHAT berlangsung. .rasa2 apa??. .hehe. .aku ikut pertandingan mengubah hantaran. .hahaha. .LoL~. .tak da lah. .aku ikut pertandingan lagu asli. .eherm2x. .bole nyanyi ke??. .keke. .bolelah 'menyumbangkan suara'. .hahaha. .sebenarnya aku suka2 saja ikut ni sebab aku dah kemaruk sangat nak ikut pertandingan menyanyi. .walaupun tidak pernah ikut mana2 pertandingankan. .ni lagi lagu asli. .bukan zaman aku. .LoL~. .aku tak pernah pun nyanyi lagu asli. .tak pandai sangat. .susah nak buat lenggok suara. .tapi cuba sajalah. .walaupun dihina. .dikutuk. .aku tak kisah sangat. .[tapi bukan tak kisah langsung. .hehe]. .yang penting aku berani mencuba daripada setakat pendam jak kan. .memang minat nyanyi pun tapi lebih kepada lagu R&B, balada dan sentimental. .huhu

aku nyanyi lagu Pantun Budi. .perkara paling aku takut adalah lupa lirik. .haha. .sebab aku memang tak ingat lirik lagu tu pun. .lagu aku tak minat memang susah nak lekat d kepala otak ni. .keke. .nasib baik ada TV. .dapatlah aku menarik nafas lega sikit. .hehe. .lagu ni syok tapi aku tak pandai menari. .hahaha. .pandai jugalah tapi tarian zapin tak tahulah. .keke. .ada seorang lagi kawan aku yang suaranya memang lunak iaitu Rabiatul Adawiyah. .dia nyanyi lagu Hati Kama. .lagu duet nyanyi solo tuuu. .dia dapat tempat ke-3. .tahniah atul!!. .aku??. .aku kalah. .huhu. .tapi tak pa. .sebab aku dah cuba dan yang penting kepala lutut aku tak berapa bergegar semasa d atas pentas tu. .hehe. .terima kasihlah kat abang Rijal sebab bagi aku minus one lagu asli ni. .InsyaAllah kalau ada pertandingan nyanyi lagi aku nak ikut. .hehe. .kecuali lagu asli kot. .sebab tak pandai. .LoL~


RENUNGAN BERSAMA
i. gagal setelah mencuba tu lebih baik daripada mengalah sebelum
mencuba

ii. ramai orang gagal kerana kurang cita-cita dan bukannya kurang
bakat

iii. seorang kawan akan memberi semangat bukannya menjatuhkan
mereka,

seorang kawan akan memberi kritikan membina bukannya menghina
mereka

1 ulasan:

F.Aminurrashidd berkata...

mana rahsiaa nyerr???

Related Posts with Thumbnails